کد خبر: ۵۶۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

سیل، برف و کولاک در ۹ استان کشور| بارش برف در جاده‌ها| سیل یک نفر را با خود برد

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در اکثر محورهای استان آذربایجان شرقی، محورهای خلخال، اسالم، اردبیل وسراب در استان اردبیل، محورهای شهمیرزا- کیاسر در استان سمنان، ارتفاعات محورهای هراز و کندوان در استان مازندران بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان گیلان و مازندران اظهار کرد: همچنین در محورهای خدابنده - همدان و خدابنده - ابهر در استان زنجان و محورهای بندرعباس- لنگه در استان هرمزگان نیز بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به مه گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان خوزستان تصریح کرد: در محور سردشت- مهاباد در استان آذربایجان غربی، محورهای ایلام - دهلران, ایلام - اندیمشک و ایلام - مهران در استان ایلام، محورهای محورهای سنندج - دیواندره و سنندج - مریوان در استان کردستان و محورهای همدان- اسدآباد در استان همدان نیز نیز مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است.

به گفته رحمانی سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در خاتمه با تاکید بر لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای مواصلاتی به رانندگان توصیه کرد که سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

"برف" محور پاوه-مریوان را مسدود کرد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران در شبانه روز گذشته از رانندگان خواست حتما پیش از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کرده و حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

‌سرهنگ محمد حیدری در گفت وگو با ایسنا‌ با اشاره به بارش برف و باران در شبانه روز گذشته در سطح محورهای استان گفت: بارش ها تا صبح ادامه داشته و علی رغم شرایط پایدار  جوی که امروز شاهد آن هستیم، محورهای استان کماکان لغزنده هستند.

وی از مسدود شدن محور پاوه به سمت مریوان بر اثربارش برف سنگین خبر داد و افزود: تا زمان بازگشایی تردد در این محور مسدود است و محور کرمانشاه-سنندج-مریوان جایگزین تردد در این مسیر شده است.

حیدری با بیان اینکه با بازگشایی این محور استفاده از زنجیر چرخ لازم است گفت: به دلیل شرایط جوی متغیر و ناپایدار توصیه میشود رانندگان حتما پیش از تردد زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی از حضور 65 گشت محسوس و نامحسوس در محورهای استان خبر داد و از رانندگان خواست بیش از هر زمان همکاری لازم را با نیروهای پلیس راه داشته و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی توصیه اکید این است که رانندگان تا حد امکان از سفرهای غیرضرور اجتناب کرده و حتما پیش از تردد از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به روان بودن ترافیک در محورها استان گفت: در حال حاضر محور کرمانشاه-کامیاران به سمت روانسر و نیز محور کرمانشاه-همدان با توجه به تعطیلی آخر هفته بیشترین ترافیک را دارند.

برف و کولاک در ۹ استان کشور/ سیل در خوزستان یک نفر را با خود برد

همچنین معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۹ استان کشور گفت: یک نفر در خوزستان به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داد.

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع برف و کولاک طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور اظهار داشت: ۹ استان آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، گلستان، مرکزی و همدان درگیر برف و کولاک شده است. امدادرسانی در ۱۷ محورهای مواصلاتی کشور و کوهستانی انجام گرفته و تعداد زیادی مسافر اسکان اضطراری یافتند. همچنین ۱۰۷۵ حادثه دیده امدادرسانی شدند.

به نوشته خبرگزاری فارس، معاون عملیات سازمان امداد و نجات ادامه داد: ۶ استان ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، لرستان و همدان طی شبانه‌روز گذشته متاثر از سیل و آب گرفتگی شده که در ۲۹ شهر، روستا و منطقه عشایر نشین امدادرسانی صورت گرفته است.

فتحی از فوت یک نفر در اندیکای خوزستان به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت:‌۴۱ دستگاه خودرو در این مدت از مسیر سیلاب رهاسازی و حدود ۱۰۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین